ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 Вівторок, 23.04.2024, 20:54
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » м.Запоріжжя

ВИВЧЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ САМООСВІТИ ПЕДАГОГІВ ПОЗАШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА ЇХ СУПРОВІД
«Вивчення психолого-педагогічних компетентностей самоосвіти педагогів позашкільних навчальних закладів та їх супровід» (З досвіду роботи практичного психолога ЦДДЮ Орджонікідзевського райну) Категорія: "Позашкільна освіта" (психологія) Характеристика роботи: опис досвіту, програма тренінгу, заняття з педагогами, тест. Провідна педагогічна ідея досвіду. У створенні особистісно- орієнтованої системи професійного зростання вагому роль відіграє педагогічна компетентність. Завдяки педагогічному моні¬торингу компетентностей та супроводу відбувається накопичення інформації про кожного педагога Центру, що забезпечує безперервне відстеження професійного рівня. Одним із варіантів рішення цієї проблеми є вивчення професійної психолого-педагогічної компетентності самоосвіти педагога позашкілля. Ця методика сприяє не тільки виявленню рівня професійної ком¬петентності педагога, а й оцінці компетентності вихованця, таким чином складається пропорційна залежність: «Від компетентності педагога до компетентності вихованця». Дослідження зростання професійної майстерності педагогів – складова частина моніторингу якості освіти. Актуальність і перспективність досвіду полягає у сприянні постійному професійному зростанню та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників Центру з урахуванням вимог Державних освітніх стандартів та галузевих Програм, що впроваджуються. Соціокультурна ситуація у суспільстві, що розвивається динамічно та суперечливо, примушує до переосмислення еволюції освітніх процесів з позицій інтеграції освіти і культури. Для позашкільної освіти посилення культурних функцій стає умовою її подальшого продуктивного розвитку як сфери виховання культурної, творчої людини, що забезпечує якість суспільної й особистісної самосвідомості. Вирішення цієї проблеми в Центрі дозвілля стає більш ефективним завдяки гармонійному поєднанню художньо-творчого процесу та дозвіллєвої діяльності. У цих умовах професійна компетентність керівника гуртка значно розширюється: проблемне поле педагогічних пошуків, включення в нього аспектів культури, актуальне цілеспрямоване вивчення теоретико-методологічного потенціалу культурологічного підходу в рішенні педагогічних проблем. Саме педагоги, здібні до продуктивної творчої діяльності, управлінню розвитком навчально-виховного процесу позашкільного закладу, власною професійною компетентністю, здатні задовольнити потреби суспільства в самоактуалізуючій та саморозвиненій особистості вихованця. Науково-теоретична база досвіду Наукові положення про сутність встановлення і розвиток педагогічних систем: - К.Д.Ушинського, А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського, Н.Є. Щуркової, В.І. Бондаря; - визначення функцій компетентності в системі освіти, ключових компетенцій: А.Хуторський, Г.Скоробагатова, С.Бондар, С. Шишов, А.Маркова; - вимоги до організації діяльності щодо професійного удосконалення педагогів розглядаються І.Д. Багаєвою, А. І. Жуком, Н.В. Кузьміною, В. А. Сластьоніним; - сутність педагогічної творчості та вивчення професійно компетентного вчителя в залежності від його творчих здібностей розкривається в працях Т.В. Кудрявцевої, Я. А. Пономарьової, І. В. Страхової; В. В.Загвязинського, В.А. Кан–Калика, М. М. Поташника, В. С. Решетько; Стисла анотація досвіду Практична реалізація досвіду полягає в розробці системи управління розвитком професійної компетентності педагогів через переформатування традиційної психологічної служби ЦДДЮ, застосування її як провідного засобу розвитку професійної компетентності педагогів; виявлення індексу власної професійної компетентності на підставі ПКС (професійно -компетентнісного статусу) педагога та його лояльності до особливостей освітнього середовища Центру як умови професійної мотивації; націленість на два вектори управління діяльністю педагога - розвиток його творчості та поширення сфери його діяльності від гурткової роботи до обміну передовим педагогічним досвідом та наставництва; в створенні мотиваційного та належного психологічного клімату серед педагогів. Досвід з указаної теми є комбінаторним, що полягає в нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик. Результативність впровадження досвіду За результатами участі педагогів, які є керівниками художніх колективів у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних, міських, районних фестивалях, конкурсах та інших заходах, де педагогам надана можливість всебічно проявити власний творчий потенціал компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу та дозвіллєвої діяльності, стабільно займають призові місця; один колектив має звання «Зразкового колективу за високі результати на конкурсах хореографічного напрямку; вихованці Центру неодноразово брали участь у позашкільних обласних та міських проектах, демонструючи високий рівень освіченості та вмінь і навиків. Репрезентація досвіду Досвід було презентовано на педагогічній раді ЦДДЮ «Психологічний супровід компетентностей педагога»; виступи на засіданнях МО керівників гуртків та філій; консультації для керівників гуртків та філій; проведення тренінгу для педагогічних працівників «Психологічна компетентність педагога»; участь у обласному семінарі позаурочної діяльності серед ПТНЗ; проведення творчої майстерні «Скарбниця педагогічного досвіду» для молодих педагогів Центру. Робота призначена для заступників директорів з НВР, методистів, практичних психологів позашкільних навчальних закладів.

Джерело: https://vk.com/topic-93167379_33576748
Категорія: м.Запоріжжя | Додав: (05.04.2016) | Автор: Іван E
Переглядів: 898 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz