НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ - Запорізький район - ВИСТАВКОВА ЗАЛА - Виставкова зала - Освіта Запорізького краю 2016
ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 Неділя, 11.12.2016, 14:55
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » Запорізький район

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
Актуальність: Україна – молода держава, яка в умовах сьогодення перебуваєна шляху радикальних політичних, соціальних та економічних перетворень, обравши шлях переходу від тоталітарних ідеологій до свободи й демократії, національного відродження, цивілізованої, соціально зорієнтованої економіки, побудови нового громадянського суспільства Національне виховання є однією з важливих складових проблеми виховання особистості. Проблема національного виховання підростаючого покоління висвітлювалась у працях М.Галагузової, Я. Гогебашвілі, М.Евсевьева, Я. Ка- менського, О.Матвієнко, К.Насирова, М.Приходько, К.Д.Ушинського та ін. Наукові теорії та концепції:Ідея розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації є основоположною в системі національно-патріотичного виховання. Про це йдеться у Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Основна ідея: виховання у молодого покоління почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку, реалізації науково-технічного та творчого потенціалу молодих громадян. Напрямки реалізації ідеї: - ставлення до держави (державно-патріотичне виховання, орієнтоване на національні інтереси, - патріотизм, почуття, відданості. - ставлення до суспільства (громадське виховання, орієнтоване на виховання соціальних якостей особистості - громадянськості, поваги до закону, соціальній активності й відповідальності); - ставлення до культури (повага до культурних цінностей і досягнень, виховання духовності, національної самобутності); - ставлення до професії (розуміння суспільної значимості своєї професії, відповідальність за якість своєї праці); - ставлення до своєї власної особистості як унікальної цінності. Відповідно до цієї моделі, Україна розглядається як держава із самобутньою національною й політичною культурою, з особливим українським національним характером. Засвоєння патріотичних цінностей і норм молоддю є тривалим процесом. Вони не закладені у генах, це не природна якість, а соціальна, і тому не успадковується, а формується цілеспрямовано, системно, із використанням певних принципів та методів діяльності суб’єктів політичного процесу в їх роботі з підростаючим поколінням Форми, методи, прийоми, засоби: При здійсненні складного процесу патріотичного виховання використовую різноманітні форми роботи як на уроці, так і в позаурочний час, а саме:  Інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, «круглі столи», «усні журнали»).  Діяльнісно – практичні групові (гурток дослідників-пошуковців «Патріот», конкурси, ), тематичні презентації (відповідно теми уроку чи позакласного заходу).  Інтерактивні ( гра «Що? Де? Коли?», брейн-ринг). На уроках історії також активно використовуються інтерактивні методи навчання («мозковий штурм», «мікрофон», «дерево рішень», «акваріум», «займи позицію» і т.д.)  Діалогічні (бесіда, рольові ігри). На уроках створюються ситуації, коли учні уявляють себе історичною особою і прогнозують свої дії в тій чи іншій ситуації, висловлюють свої позиції.  Індивідуальні (індивідуальна робота, творчі завдання).  Наочні (виставки, тематичні стенди, історичні бюлетені, фото, відеоматеріал, презентації). Результат реалізації: враховуючи методи патріотичного виховання , можна очікувати наступні результати:  формування у підростаючого покоління громадянської позиції та патріотизму;  поваги до минулого свого народу та Батьківщини;  бути готовими до захисту свого народу та збереження цілісності держави;  отримання молодим покоінням соціального досвіду, багатства духовної України культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина;  засвоєння державотворчих , правових та сімейних цінностей;  формування відповідальності за свою сім'ю, народ, державу Висновки Отже, основна ідея полягає у мотивації громадської активності молодого покоління. Це стане запорукою небайдужості як сьогоднішнього, так і прийдешніх поколінь громадян. Найкращою мотивацією до безкорисної суспільної праці є почуття гордості за свою державу, співпереживання за минуле, співпричетність до творення її сьогодення та майбутнього. Саме тому патріотичне виховання молоді є одним з найголовніших пріоритетів молодіжної політики в Україні. Патріотичне виховання є складовою частиною загального виховного процесу, являє собою систематичну і цілеспрямовану діяльність органів державної влади і громадських організацій з формування у громадян високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків. Патріотичне виховання включає у себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, володіє високим рівнем комплексності, тобто охоплює своїм впливом усі покоління і пронизує усі сторони життя: соціальну- економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається Наукові джерела 1. А Гнатюк В. Національне виховання як складова у побудові громадянського суспільства // Світ виховання. – 2004. – №1. – С. 33-36. 2. Дубина М., Руденко Ю. Патріотичне виховання молоді // Освіта України. – 2006. – № 8. – С. 5. 3. Івашковська В. Стратегія, методика та концептуальні засади військово- патріотичного виховання школярів // Рідна школа. – 2002. – № 11. – С. 26-30. 4. Калінічев А. Знаймо й пам’ятаймо свою історію! Про патріотичне виховання в сучасній школі // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2005. – № 2. –С. 35-36. 4. Качур М. Патріотичне виховання молодших Лексюк А.М. Перспективні освітні технології 5. Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року

Джерело: http://vustavka16.blogspot.com
Категорія: Запорізький район | Додав: (15.02.2016) | Автор: Апостолова-ВозницяОльгаОлександрівн E
Переглядів: 340 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 4.0/67
Всього коментарів: 3
3  
Національне виховання є однією з важливих складових проблеми виховання особистості. У нашій школі цьому напрямку роботи приділяється велика увага.Вагомий внесок у виховання національно свідомої особистості належить Ользі Олександрівні.Бажаю подальштх успіхів у вихованні справжніх громадян своєї країни.

2  
Ваш досвід роботи допомагає формуванню соціально-компетентної особистості з почуттям національної свідомості. Успіхів Вам у подальшому створенні справжніх громадян нашої країни.

1  
Патріотичне виховання молоді є одним з найголовніших пріоритетів молодіжної політики в Україні. Підростаюче покоління - це мабутнє нашої країни, яким воно буде залежить від того якими ми їх виховаємо! Ви проводите велику роботу!!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2016
    Безкоштовний хостинг uCoz