ТЕМА: «Виховання любові до України на основі народних традицій».
НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ДОШКІЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЯСЛА-САДОК «КАЛИНКА»
ЗАПОРІЗЬКОГО РАЙОНУ, ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
АНОТАЦІЯ НА МАТЕРІАЛ ЗАЯВЛЕНИЙ НА ОБЛАСНУ ВИСТАВКУ «ОСВІТА ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ -2016»
ТЕМА: «Виховання любові до України на основі народних традицій».
Основна мета нашої роботи – виховати свідомого громадянина і патріота , сформувати в дитини комплекс певних знань, розвинути почуття любові до своєї Батьківщини, до свого народу і шанобливе ставлення до власної культури, мови, традицій; утверджувати почуття національної гідності і самоповаги.
Діяльність педагогів нашого закладу спрямована на те, щоб діти розумом і серцем засвоїли народну мораль, певні норми поведінки, етику й естетику побуту, культуру, оволодівали вміннями та навичками трудової діяльності, фізичного вдосконалення.
Методами роботи з українознавства в дошкільному закладі є :
- бесіди,читання дитячої художньої літератури;
- спостереження;
- екскурсії;
- Дні відкритих дверей;
- клуби зустрічей;
- гуртки, творчі майстерні, педагогічна толока;
- дидактичні, народні, авторські, сюжетно-рольові ігри;
- родинні свята;
- розваги, дозвілля;
- ігри-драматизації, театралізована діяльність;
- виставки, ярмарки, вечорниці;
- концерти народних українських пісень, вивчення віршів, прислів’їв та приказок, читання легенд.
Робота з дітьми.
На заняттях та в повсякденному житті ми даємо дітям знання про сімейні свята - дні народження, святого Миколая, Новий рік, Різдво, Мамине свято, Великдень, веснянки, Івана Купала, Спаса. До них готуються всі члени сім'ї: прибирають у хаті, вивішують вишиті рушники, готують смачні страви, чекають гостей, готують подарунки, вітання, святкові піри.
Розширюємо знання дітей про рідне село, його вулиці, будови, визначні місця, професії людей, що живуть у нашому селі. Формуємо поняття слова «Батьківщина» - де людина народилася і живе, де народилися і живуть її батьки.
Продовжуємо знайомити дітей з назвами національних іграшок (свищики, сопілки, лялька), з народними повір'ями, пов'язаними з образами калинової сопілки, ганчірної ляльки. Влаштовуємо виставки народної іграшки.
Вивчаємо з дітьми нові українські народні ігри (наприклад: «Гуси», «Горю-дубочок», «Вовк і Лисичка»). Розучуємо з нові потішки, забавлянки, колискові.
Поглиблюємо та розширюємо знання дітей про український національний одяг: жіночий (сорочка-вишиванка, спідниця, плахта, фартух, пояс, камізелька, вінок зі стрічками, намисто, хустка), чоловічий (штани-шаровари, сорочка, пояс (пасок), жупан, сюртук, шапка, бриль).
Знайомимо дітей з віночком-оберегом, з українським вишитим рушником-оберегом. Вчимо порівнювати і розпізнавати рушники за вишивкою візерунків на них.
Розширюємо знання дітей про національні продукти харчування українців, страви, що побутують в Україні , виховуємо шанобливе ставлення до хліба.
Закріплюємо знання дітей про нашу Батьківщину, яка називається Ук-раїною, її народ - українців.
Велику увагу приділяємо українській народній грі, так як народні ігри - неоціненний виховний скарб, який залишили нам наші прадіди.
Великий вплив мають бесіди, екскурсії, використання пісень, віршів, наочного матеріалу.
РОБОТА З БАТЬКАМИ.
Для досягнення найкращого результату, необхідна організація спільної діяльності вихователя і батьків, батьків та дітей.
Ми передбачили такі форми роботи з батьками:
- батьківські збори;
- консультації для батьків. Орієнтовні теми: «Виховання в сім’ї», «Сімейні традиції та свята», «Шануй інших і тебе шануватимуть», «Ознайомлення дітей з рідним краєм», «Наші відомі земляки», «Українознавство в дитячому садку»;
- залучення батьків до виготовлення дерева роду, оформлення фотоальбомів про життя дітей;
- круглий стіл «Моя мала Батьківщина» (обмін досвідом сімейного та суспільного виховання з українознавства);
- проведення родинних свят;
- залучення батьків до проведення навчально-виховних заходів з українознавства;
- відкриті тематичні заняття для батьків;
- виготовлення інформаційного матеріалу для батьківських куточків: «Сімейні професії», «Історія рідного краю», «На засадах духовної культури», «Родинні традиції та свята», «Виховання любові до рідного краю»;
- залучення батьків до оформлення виставок дитячих малюнків: «Моє рідне село», «Подорож до Запоріжжя», «Моя сім’я», «Родинні традиції та свята».
Висновок:
Робота спрямована на виховання любові до України на основі народних традицій, дає змогу сформувати у дітей свідоме ставлення до своєї Батьківщини, родини, колективу однолітків.
В процесі ознайомлення з традиціями і звичаями емоційний досвід дітей збагачується новими враженнями, розширюється коло їх знань про довкілля, зокрема про близьких людей та свою малу Батьківщину, розвивається почуття любові до свого народу і шанобливе ставлення до власної культури, мови, традицій, інтерес до історії своєї країни.