ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 Четвер, 25.04.2024, 21:08
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » Запорізький район

Урок розвитку зв'язного мовлення для учнів 4 класу на тему "Твір - опис "Білочка""
Тема. Твір – опис „Білочка" Предмет: українська мова Клас: 4 Автор уроку: Сасанчина Марина Василівна, вчитель початкових класів. Освітня установа: Новозапорізька ЗШ І – ІІІ ступенів. Район: Запорізький. Коротка характеристика класу: у класі навчаються 12 учнів – 6 хлопчиків, 6 дівчаток. Клас дружний, товариський, активний у навчанні та позаурочній роботі. Діти дуже люблять виконувати творчі завдання. Мета: закріпити знання учнів про типи текстів, навчити дітей складати твір – опис за поданим планом, формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису предмета, збагачувати активний і пасивний словник учнів; розвивати спостережливість, пам'ять, уміння порівнювати, співставляти; виховувати любов до тварин. Обладнання: презентація, ноутбук, телевізор, «смайлики» для вчителя та учнів, ілюстрація білочки, тлумачні словники, картки для роботи в парах, картки для словникової роботи, музичний супровід, «крісло автора», аркуші для запису тексту – опису, таблиці «Типи текстів», «Схема опису». Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Самоорганізація до навчальної діяльності. 1. Організація класу. Стали, діти, всі рівненько, Посміхнулися гарненько. Настрій на урок взяли Й працювати почали. 2. Привітання гостей. - Сьогодні на нашому уроці присутні гості. Давайте їх привітаємо. (Діти вітаються з присутніми гостями). 3. Емоційна настанова. - У мене зараз гарний настрій. Ось такий. (Вчитель прикріпляє «смайлик» з посмішкою). - А у вас? Намалюйте свій настрій на «смайликах», що лежать на ваших партах. (Діти малюють). - Покажіть мені ваш настрій. Я хочу, щоб такий настрій залишився у вас до кінця уроку. - Ми починаємо заняття у нашій школі спілкування. Я сподіваюсь, що наші думки обов’язково зустрінуться і ми зможемо створити ситуацію успіху та зав’язати вузлики знань. А в помічники я пропоную взяти: увагу, фантазію, уяву, творче мислення. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Повторення вивченого про типи текстів. - З чого складається текст? - На які частини поділяється текст? - Які типи текстів ви знаєте? 2. Робота з таблицею «Типи текстів». Розповідь Опис Міркування повідомлення ознаки думки що сталося? який? чому? - Що ви знаєте про текст – розповідь? - На яке питання відповідає текст – розповідь? - Що вам відомо про текст – опис? - На яке питання відповідає текст – опис? - Що ви пам’ятаєте про текст – міркування? - На яке питання відповідає текст – міркування? 3. Робота над загадкою. - Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Хто вона ви дізнаєтесь, відгадавши загадку. Пухова руденька шуба Із сосни стриба на дуба. Хвіст у неї, як мітла, А сама на зріст мала. Очі сяють, як намисто, Мов дві цяточки вогнисті. В неї хата гарна, тиха, Взимку повненька горіхів. В лісі любить вона жити, Відгадайте, хто це, діти? (Білка ) - До нас на урок завітала лісова красуня білочка. (Вчитель вивішує на дошці малюнок білочки). 4. Робота над визначенням типів текстів. - Зараз я пропоную вашій увазі тексти. Я буду їх по черзі зачитувати, а ваше завдання – визначити, до якого типу відноситься кожен з них. Текст 1 (Розповідь). Чи знайдеться в Україні ліс, у якому б не зустрілася вам білка? Де лісова гілка — там і білка. Восени в білки особливо багато клопотів. Треба на зиму грибів насушити, запастися горішками, жолудями, шишками, дупло вимостити. Коли завіють сніги, загудуть завірюхи, білка сховається в дуплі. А доки не чути заморозків, білка розважається. Текст 2 (Міркування). Білки – всеїдні тварини. Живляться вони насінням хвойних дерев, жолудями, горіхами, грибами, ягодами, яблуками. А також поїдають комах, розорюють гнізда птахів і їдять яйця та пташенят. - Який тип тексту ми не назвали? - Як ви думаєте, чи пов’язано це якось з темою нашого уроку? (Мабуть, ми будемо складати текст – опис). ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Так, сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися правильно будувати речення, виражати свої думки, вчитися описувати білочку, тобто писати текст – опис. А також розширимо і поповнимо свої знання про цю тваринку. 1. Інтерактивна вправа «Очікування». - Як ви думаєте, чого нас навчить цей урок? (Відповіді учнів). 2. Ознайомлення із завданнями уроку. - Отже, сьогодні на уроці ми будемо:  пізнавати нове, цікаве;  спостерігати, аналізувати, робити висновки;  аналізувати мовний матеріал;  складати текст – опис і записувати його у певному порядку;  давати оцінку роботі. ІV. Розвиток мовних умінь. 1. Лексико – стилістична підготовка. 1.1. Робота з тлумачним словником. - Розпочнемо ми роботу зі знайомства з тлумаченням назви тваринки, про яку говоримо на уроці. Відкрийте словники і знайдіть, що повідомляють нам про білочку. БІЛКА - [б і л к а] – Лісовий руденький невеличкий звірок із пухнас¬тим хвостом та китичками на вухах, що живе на деревах; вивірка. Ласкаво - білочка. - Давайте познайомимось з віршиком про цю чудову тваринку. (Діти зачитують вірш із тлумачного словника). 1.2. Мовна розминка. - Та є не лише загадки і вірші про білочку. Про неї складено багато інших творів. Зараз ми з вами проведемо мовну розминку, використовуючи їх. (Слайди № 2, 3, 4, 5). Скоромовка Бавлять ранньої пори Бобренят старі бобри. Бубонить бобер до білки: - Бобреня боїться бджілки. Скоромовка – спотиканка БІЛЧА Білча В дуплі Горіх Хова. Прийшла Пора Горіхова. Г. Бойко Прислів’я та приказки  Білку ловити – тільки ніжки відбити.  Ведмедя боятися – і від білки бігти.  Боятися вовка, бігати й від білки. Лічилка Білки зайців пригощали, Їм морквину подавали. Всі горішки самі з’їли, А тобі водить звеліли. 1.3. «Хвилинка – цікавинка». (Слайди 6, 7, 8).  Білка - чудовий повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко лазить по деревах. Довгий пухнастий хвіст допомагає стрибати. Він служить і кермом, і парашутом, підтримує її у повітрі. Взимку білка накривається хвостом, як ковдрою. Білка скидає перед зимівлею руду шерсть, одягаючи сіру, теплішу, м'якішу, пухнастішу шубку.  Місцями для відпочинку білочки можуть бути дупло, кубло великої птиці, найчастіше ворони, сороки або яструба. Але, окрім таких випадкових притулків, кожна білка має, звичайно, свій постійний будинок у вигляді гнізда. Воно нагадує вороняче і знизу виглядає як безладна купа гілок, але, на відміну від воронячого, зверху прикрите плоским дахом і являє собою щось на зразок кулі з двома виходами – головним і запасним. Всередині гніздо надзвичайно старанно вистелене сухим листям та мохом.  Білченята з’являються на світ маленькими, сліпими і зовсім без шерсті. Білочка – дуже гарна і турботлива матуся. Вона старанно доглядає своїх малят. 1.4. Робота з таблицею «Схема опису». - Ми багато дізналися про білочку і можемо приступати до роботи над текстом – описом. А допоможе нам у цьому таблиця «Схема опису». Схема опису Зачин що? (кого?) описуємо Основна частина ознаки предмета, який описується Кінцівка особисте ставлення до предмета опису 1.5. Словникова робота. - Для складання словника слів, які ми будемо використовувати для тексту – опису, ви попрацюєте у парах. Кожна пара отримає своє завдання. У вас на партах знаходяться листочки, на яких ви будете працювати. Робота в парах. 1 пара: Як можна назвати білочку, щоб не повторюватись? 2 пара: Яка у білочки шубка? 3 пара: Які у білочки оченята, голівка, вушка, мордочка? 4 пара: Які у білочки лапки, пальці, кігтики? 5 пара: Яке у білочки тіло, хвіст? Всі учні: Яка білочка? Білочка – лісова мешканка, лісова тваринка, пустунка, лісова красуня, чудовий «повітряний акробат». Шубка – червоняста, руда, м 'яка, пухнаста, взимку сіренька. Оченята – мов блискучі намистинки, немов великі ягоди чорної смородини, горіхові, чорні, мов дві цяточки вогнисті. Голівка – маленька. Вушка – гострі, наче ріжки, на вушках чорні китички. Мордочка – витягнута, гостра, допитлива. Лапки – коротенькі, спритні, міцні. Пальці – довгі. Кігтики – гострі, чіпкі. Тіло – видовжене. Хвіст – ве¬ликий , пух¬настий, довгий, пишний. Білочка - невелика, працьовита, спритна, руда, хитра, обережна, маленька. (Після зачитування слів кожної пари вчитель на дошці вивішує слова – характеристики). 2. Фізкультхвилинка. Раз, два, три — з нами ти до лісу йди. Раз, два, три, чотири, п'ять — будем в лісі крокувать. Там пташок ми пострічаєм, разом з ними політаєм. Разом з зайцем поскакаєм, а від вовка — повтікаєм. Як лисичка, до зайчат підкрадемось, перші проліски у лісі знайдемо. Як ведмедик косолапий, потанцюємо, ледве чутно тихим лісом помандруємо. 3. Ознайомлення з планом тексту – опису. (Слайд № 9). 1. Білочка. 2. Зовнішній вигляд тваринки. 3. Лісова красуня. 4. Добір заголовка до тексту. - Який заголовок можна дібрати, щоб була зрозумілою основна думка нашого тексту – опису? («Лісова красуня», «Білочка», «Руде звірятко», «Лісова мешканка», «Пустунка»). 5. Запис тексту «Білочка» (під музичний супровід). - Кожен з вас отримав аркуш, на якому ви будете працювати. Ваше завдання – записати заголовок тексту – опису та сам текст за планом. 6. Перевірка написаного. 7. «Крісло автора». - Перш ніж ми послухаємо твори, які ви написали, давайте ще раз повернемось до схеми тексту – опису. (Учні переглядають схему). Будьте уважні, коли слухатимете своїх товаришів. Зверніть увагу на те, чи дотримувалися вони цієї схеми у своїх роботах. Чи є бажаючі прочитати свої твори? V. Підсумок уроку. Рефлексія. - Давайте повернемось до завдань уроку. - Чи виконали ми головне завдання уроку? - Чи вдалося нам скласти текст – опис? - Чи змінився ваш настрій, порівняно з початком уроку? VІ. Домашнє завдання. - Вдома ви напишете твір – опис улюбленої домашньої тваринки або лісового мешканця, який вам подобається. Свою роботу оформите на окремому аркуші. Всі аркуші ми зберемо і створимо книжечку на згадку про наш сьогоднішній урок.

Джерело: https://youtu.be/gZ1La9GJ_lg
Категорія: Запорізький район | Додав: (08.03.2016) | Автор: Сасанчина Марина Василівна E
Переглядів: 4098 | Рейтинг: 4.0/17
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz