ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 Субота, 20.04.2024, 12:52
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » Запорізький район

Урок розвитку зв'язного мовлення в 3 класі на тему «Хліб - усьому голова"
Клас: 3 Урок розвитку зв`язного мовлення Тема: Хліб - усьому голова. Мета: - формувати в учнів уміння ділити текст на речен¬ня, ставити потрібні розділові знаки в кінці речення;збагачувати мовлення дітей образними висловами; - роз¬вивати мислення, спостережливість, творчі здібності; - виховувати пошану до людської праці, любов і поважне ставлення до хліба; вміння відчувати красу рідного слова. Обладнання: загадки, ілюстрації, виставка хлібних ви¬робів, робочий зошит, презентація про хліб з музичним супроводом, пісня про хліб, вірш для хвилинки релаксації, прислів`я, позначки для плану уроку, картки для побудови «асоціативного куща», , проект «Хліб у культурі українців», вишиванки, рушники, українка – дівчинка, українець – хлопчик, ноутбук, телевізор (монітор). Тип уроку: урок розвитку зв`язного мовлення. Хід уроку І. Організаційна частина. 1. Привітання гостей. - Діти, подивіться на мене. Посміхніться. Ранок. Сонце в небі прокидається, Наш клас із гостями вітається. Подаруйте розумний, доброзичливий погляд, Побажайте доброго дня. Гостей дорогих хлібом – сіллю вітаєм, Здоров`я і щастя, добра Вам бажаєм. (Учениця в українському костюмі вручає гостям хліб на вишитому рушнику). - Доброго дня я зичу тому, Хто прийшов працювати до класу. Діти: Чому? - Бо чекаю любові і плідної праці. Діти: Ми любимо працю і будемо старатись. (Діти сідають за парти). 2. Створення емоційного фону уроку. - Щось вас хочу запитати. Ви ж послухайте, малята. Відповідь дасте мені: так чи ні. Вам сьогодні мама посміхнулась? Горе чи образа серця не торкнулись? Ви сьогодні вранці радо йшли до школи? Є бажання у дітей навчатись мови? Тож рушаймо за знаннями, Ви зі мною, а я з вами. II. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів. 1. Робота в зошиті (завдання 1). - Отож, з гарним настроєм приступаємо до роботи. Допомагати нам з вами у подорожі за знаннями буде план уроку. Перше завдання, яке ми маємо з вами виконати, позначене у нашому плані знаком запитання. Вам потрібно відгадати загадки, розміщені в робочих зошитах. Хвалить його кожен, Любить його кожен, І дня ми прожити Без нього не можем. (Хліб.) У землю кидалося, На сонечку вигрівалося, На порох перетиралося, У печі гартувалося, Пахощів набиралося, А людям доставалося. (Зерно.) (Вчитель розміщує малюнки – відгадки на дошці). 2. Робота зі скоромовкою. - Молодці! Рухаємося далі. Наступним пунктом плану є мовна розминка. А провести її нам допоможе скоромовка. Мусій, борошно сій, печи паляниці, клади на полиці. (Читання в різному темпі: повільно, швидше, швидко; з різною силою голосу: тихо, голосніше, голосно). - Хто з вас може розказати скоромовку, яку ми щойно читали? 3. Створення «Асоціативного куща». - А чи зразу хліб з`являється у такому вигляді, як ми бачимо його на нашому столі? (Ні.) - Давайте доберемо слова, які у вас асоціюються зі словом «хліб» та складемо ланцюжок, що пока¬зує шлях, який проходить хліб до нашого столу. Тож переходимо до наступного пункту плану – створення «асоціативного куща». Зернина, росток, рослина, колосся, зерно, борошно, хлібина. III. Повідомлення теми і мети уроку. - Як ви вже, мабуть, здогадалися, сьогодні на уроці ми поговоримо про значення хліба для людини. А ще працюватимемо з деформованим текстом. Ви будете вчитися ділити текст на речення, визначати частини тексту, аб¬заци. Отже, тема нашого уроку – «Хліб – усьому голова». (Вчитель вивішує тему уроку на дошці). IV. Колективна підготовча робота. 1. Перегляд презентації про хліб. - Як виготовляють хліб та який шлях він проходить від зернини до столу, ми можемо пригадати, переглянувши презентацію, яка є наступним пунктом плану нашого уроку. (Перегляд презентації під музичний супровід). 2. Бесіда на основі переглянутого. - Як виготовляють хліб? - Як хліб потрапляє на наш стіл? (Шлях хліба від зернини до столу.) - Чи ставитесь ви до хліба з повагою? Чому? 3. Довідкове бюро «Народні прикмети, повір`я, пов`язані з хлібом». - Ви мали підготувати народні прикмети, повір`я, пов`язані з хлібом. Тож наступний пункт плану – «Довідкове бюро». 1 учень. Хліб колись випікали лише круглої форми, як сонце, тому що на хлібові й сонці тримається людське життя. 2 учень. Хліб випікали переважно в суботу. І дивились: як гарно вда¬ється – то буде щастя на цілий тиждень, якщо глевкий – на сльо¬зи, підгорить – на смуток, потріскається – чекай новин. 3 учень. Із хати ніякий гість без хліба не йшов, скибочку відкраювали на дорогу – «на померлі душі». 4 учень. По тому, який виходить весільний коровай, передбачали долю нової сім'ї. Тому пекти коровай просили людину добру і вмілу. 5 учень. Якщо першу хлібину з нового урожаю розділити з іншими людьми, то злиднів до нового урожаю в хаті не буде. 6 учень. А ще в народі кажуть: «Не кидайся хлібом – він святий!». Ки¬нути хліб – то великий гріх. 7 учень. Хліб завжди цінували, як святиню шанували. Якщо ненароком окраєць падав додолу, його не¬гайно піднімали та цілували. 8 учень. Хліб з`їдали весь до останньої крихти і окрайців не залишали. Залишки хліба віддавали свійським тваринам або спалювали в печі. 9 учень. Хліб – сіль, подані гостеві на вишитому рушнику, були й залишаються вищим проявом гостинності. 10 учень. На Різдво варили кутю з вареної пшениці (або ячменю), маку, горіхів та меду. Хлібом у цей день благословляли худобу перед святою вечерею. 4. Фізкультхвилинка (інсценізація дитячої пісні «Смачна хлібина») - Зараз час розім`ятись та відпочити. Проведемо фізхвилинку, інсценізуючи дитячу пісеньку «Смачна хлібина». Стара муха тісто місить, (імітують рухи руками, ніби місять тісто) Комар воду носить, («носять воду», маршуючи на місці) Кішка пече буханятко, («садять» хліб у піч) А кіт хліба просить. (махають рукою, ніби котик лапкою) Як напекли того хліба («дістають» з печі хліб) Пташечки злетіли, (рухи руками, що імітують політ пташки) Посідали поза столом, (сідають за парти) До шматочка з'їли. (імітують поїдання хліба). 5. Робота з прислів'ями (завдання 2 в зошиті). - Відпочивши, продовжимо роботу у зошитах. Наступне завдання, з яким ми маємо впоратись, – робота з деформованими реченнями. З'єднайте частини прислів'їв. Поясніть їх зміст. V. Актуалізація опорних знань учнів. 1. «Мозковий штурм». - Переходимо до наступного пункту плану . Пропоную вам, використовуючи метод «Мозковий штурм», пригадати все, що ви знаєте про текст та речення. Текст – це … Речення – це … Текст поділяється на частини: … До тексту можна дібрати … Існують такі типи текстів: … 2. Робота в парах. Встановлення меж речень (завдання 3 в зошиті). - Наступним завданням буде робота з деформованим текстом. Виконувати його ви будете у парах. Вам потрібно прочитати текст та поділити його на речення. Про закінчення роботи пара сигналізує підняттям рук. Люди сіють хліб щедро оспівана ця праця людська зерно для людини і досі залишається земним дивом воно безсмертне кинуте в землю стає колосом наливається соками землі й сонця красу¬ється радує урожаєм нелегко дається хліб справжню ціну йому складають хлібороби. (М. Сингаївський) 3. Бесіда за прочитаним. - Про що розповідається в тексті? - Скільки вийшло речень? (8). - Поділіть текст на частини (зачин, основна частина, кінцівка). - Скільки речень у кожній частині? (Зачин – 2 речення; основна частина – 4 речення, кінцівка – 2 речення). - Прочитайте зачин (основну частину, кінцівку). - Який це тип тексту? (Розповідь). - Який заголовок можна дібрати до тексту? («Хліб», «Нелегка праця», «Земне диво»). VІ. Самостійна робота учнів. 1. Робота в зошиті. - Далі кожен з вас працює самостійно. Запишіть заголовок обраний до тексту заголовок. Виділіть зачин, основну частину, кінцівку. Запишіть, поставте потрібні розділові знаки. 2. Самоперевірка. - Хто зачитає нам отриманий текст? Візьміть до рук прості олівці. Виправте помилки. Оцініть свою роботу. 3. Групова робота. - Пропоную вам побути поетами. Роботу виконуємо у групах. Кожна група отримає слова – рими, якими закінчуються рядки вірша. Ваше завдання – скласти вірш, використовуючи подані слова. Пам`ятайте правила роботи в групі: 1. Уважно слухай того, хто говорить. 2. Не принижуй! Не критикуй! 3. Поважай інших. 4. Стеж за часом! 1 група: __________________________________ до млина __________________________________ зерна, __________________________________ не спала __________________________________ випікала. 2 група: __________________________________ у ліс, __________________________________ приніс, __________________________________ окрайчика __________________________________ від зайчика. VIІ. Рефлексія. Повернення до плану уроку. - Які завдання виконували сьогодні на уроці? - Що нового ви сьогодні дізналися? - Що давалося легко? - Під час виконання якого завдання виникли ускладнення? - Як треба ставитися до хліба? - Чому треба дбайливо до нього ставитися? - Які прислів'я про хліб ви запам'ятали? - Чи отримали ви задоволення від уроку? VIІI. Домашнє завдання. Вибираю: - Цікаве: скласти і записати загадки, вірші, кросворд про хліб (на вибір); - Можу виконати сам: дібрати прислів`я, приказки чи вірші про хліб, намалювати малюнок для виставки «Хліб». - На згадку про наш цікавий урок я хотіла б вручити вам смачні пиріжки і побажати, щоб ви ніколи не забували, що хліб – це святиня. Й ставлення до нього має бути відповідним. - Урок пропоную закінчити посмішкою.

Джерело: https://yadi.sk/d/hWtuqJ7wqFGi7
Категорія: Запорізький район | Додав: (16.03.2016) | Автор: Сасанчина Марина Василівна E
Переглядів: 2067 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 3.9/18
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz