«Впровадження інтерактивних технологій навчання , як засобу формування та розвитку інтелектуальних здібностей інноваційної особистості.»
Актуальність теми: навчання – це творчий процес відкриття дитиною світу. Уміти вчитися – це прекрасно і необхідно. Передати дітям зернину своїх знань неважко і приємно. Вважаю, в умовах сьогодення мета вчителя не передати знання учням у готовому вигляді, а вчити оволодівати знаннями, доходити висновків, висловлювати власну думку.
Моя мета – підготувати дитину до самостійного життя, домогтися, щоб учні відчули потребу в знаннях, прагнули оволодіти ними. Мій досвід свідчить, що формування інноваційної особистості диктує нові вимоги доформ і методів навчання, засобів і прийомів співпраці учителя і учня.
Мета дослідження: з’ясувати ефективність інтерактивних педагогічних технологій щодо формування та розвитку інтелектуальних здібностей інноваційної особистості.
Предмет дослідження – інтерактивні технології навчання.
Завдання дослідження. Для досягнення поставленої мети були сформульовані наступні завдання:
- з’ясувати суть інтерактивногопідходу до навчання та особливості його впровадження в початковій школі;
- проаналізувати та дібрати методи, форми і засоби навчання, використання яких дозволиться формувати в учнів основні ключові компетентності;
- з’ясувати ефективність застосування інтерактивних педагогічних технологій щодо формування інтелектуально здібної інноваційної особистості.
Основна ідея дослідженняє з’ясування того, які інтерактивні технології дозволяють формувати в учнів компетентності, яких потребує життя:
– соціальні (навички роботи в групі);
– інформаційні (уміння самостійно здобувати інформацію);
– комунікативні (вдосконалення спілкування в групі);
– компетентності саморозвитку та самоосвіти;
– здоров’язбережувальні (уміння дотримуватися принципів здорового способу життя).
Працюючи над науково-методичною проблемою щодо використання інтерактивних технологій навчання для формування ключових компетентностей учнів молодших класів, керуюсь основними засадами розвивального (автори – Д. Ельконін, В. Давидов, О. Дусавицький, В. Паламарчук), особистісно-орієнтованого (автори – О. Савченко, С. Подмазін), колективного (автори –Л. Качина, Н. Бібік), інтерактивного (автор О. Пометун) та життєвотворчого навчання (автор І. Єрмаков).
Інноваційна значущість пропонованого досвіду полягає у тому, щовраховуючи вимоги до розвитку системи освіти,та викликане ними впровадження в навчально-виховний процес початкової школи інтерактивні методи роботи, для сучасного вчителя надається така педагогічна технологія, яка дозволить поєднати систему особистісно-компетентнісного навчання з класно-урочною системою.
Практична значущістьдосвіду полягає у впровадженні інтерактивних педагогічних технологій та творчих завдань, які спрямовані на виховання гуманних якостей особистості, формування в школярів ключових і предметних компетентностей.
Аналіз результатів дослідження: працюючи над даною науково-методичною проблемою, я постійно здійснювала моніторинг рівня сформованості в моїх учнів ключових компетентностей. Для цього використовувала такі методи, як: педагогічне спостереження; соціологічне опитування (бесіда, інтерв’ю, анкетування); тестування; створення педагогічних ситуацій; індивідуального і групового самооцінювання; вивчення продуктів творчої діяльності учнів тощо. В результаті цих дій було з’ясовано, наприклад, що, у моїх учнів покращилось вміння організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця.
Досвід за інноваційним потенціалом :комбінаторний
Результати запровадження досвіду:застосування інноваційних технологій забезпечує більш повну реалізацію навчального процесу, учні мають вищий рівень засвоєння знань, вмінь та навичок.