ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 Неділя, 22.12.2024, 07:11
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » Якимівський район

Самостійна робота як рушійна сила навчання та виховання
У своїй роботі я використовую творчі завдання для учнів, які ширше розкривають творчий потенціал учнів. Одним з таких засобів - метод "Відчуй себе поетом". (На запропоновану тему учні намагаються скласти вірш. Це дає змогу розвивати логічне мисленя та риторику) У своїй педагогічній діяльності я користуюсь проектними технологіями. Вважаю, що вони допомагають розрити творчий потенціал учнів, розвивають уяву, формують навички лаконічного висловлювання своєї думки. Самостійна робота, як відомо, є однією з важливих і широко обговорюваних проблем у викладанні. Самостійною є та діяльність, яку учень здійснює без сторонньої прямої допомоги, спираючись на свої знання, мислення, вміння, життєвий досвід, переконання, і яка, через збагачення учня знаннями формує риси самостійності. Самостійна діяльність виявляє якість процесу пізнання, риси особистості учня і форму організації навчання . Розвиток самостійності в процесі навчальної діяльності включає в себе такі сторони: відношення вчителя до проявів самостійності; уміння учнів самостійно планувати свою навчальну роботу; уміння виділяти головне і другорядне; оцінку учнем труднощів у вивченні матеріалу; наявність або відсутність в учня інтересу до матеріалу, який вивчається; самостійне застосування засвоєних знань; оцінка учнем своєї роботи і її результатів. Навички і вміння самостійної роботи в учнів формуються не самі по собі, а в результаті спеціально організованих вправ, що органічно включаються у навчальний процес. Над своєю темою я працюю вже 5 років. За цей час я опрацювала велику кількість літератури зі своєї теми теми . Організовуючи самостійну роботу учнів дотримувалась основних вимог. 1.Самостійна навчально-пізнавальна діяльність повинна: а) допомагати учням засвоювати українську мову та літературу глибоко і міцно; б) розвивати їх пізнавальні здібності; в) формувати вміння самостійно розширювати і поглиблювати знання та застосовувати їх на практиці; г) відповідати основним принципам дидактики; а саме доступності, систематичності, зв'язку теорії з практикою, свідомості, творчої активності, навчанню на високому рівні. 2. Завдання, що входять до системи самостійної діяльності, мають бути різними з дидактичною метою та змістом. 3. Послідовність виконання домашніх і класних самостійних робіт повинна бути такою, щоб виконання одних робіт логічно випливало з попередніх і підготовляло учнів до виконання наступних. 4. Самостійна робота повинна носити цілеспрямований характер, що досягається чітким визначенням її мети; недооцінення цієї вимоги приводить до того, що учні неправильно виконують завдання, або вимагають від учителя додаткових пояснень, через що відбувається нераціональне використання часу. 5. Самостійна робота має бути дійсно самостійною, а її зміст та обсяг посильним для учнів на даному етапі. 6. Спочатку в учнів необхідно сформувати елементарні навички самостійної діяльності, як під час роботи з підручником, так і при виконанні практичних завдань. Цьому повинна передувати наочна демонстрація учителем видів роботи, яка супроводжується чіткими поясненнями і записами на дошці. 7. Для самостійної роботи учням необхідно пропонувати завдання, що розв'язуються за готовими алгоритмами, а також і такі, які вимагають їх створення. 8. Необхідно враховувати те, що різним учням потрібна різна кількість часу для засвоєння одних і тих самих знань, умінь та навичок. Завдання мають бути цікавими для учнів. 10. Надмірне захоплення самостійною роботою учнів може сповільнити темп навчання. 11. Учитель визначає мету, зміст, обсяг, методи і види самостійної роботи . В своїй роботі керуюся принципами: Кожній дитині, навіть неслабкій, дати міцні знання. У кожній дитині бачити неповторну особистість, індивідуальність. Кожну хвилину перебування дитини в класі перетворювати на радість. У своїй роботі, я намагаюсь використовувати творчий підхід до навчального процесу. Тому, я застосовую на уроках такі методи: «Паспорт літературного героя»; Асоціативний кущ; Політ думки; Схеми різного характеру; Складання акровіршів Складання психологічного портрету героїв; «Відновлення загубленої кінострічки» - за сюжетом твору. Зазвичай в учнів виникає дуже багато питань, тоді я надаю певні види допомоги. Види допомоги такі: доповнення до завдання у вигляді малюнка, схеми; розв`язання аналогічного завдання, виконаного раніше; посилання на правило, на якому базується дана вправа; використання умовних записів, зразків, опорних схем; попередження учнів про типові помилки. Велику увагу приділяю розвитку мовленнєвих умінь, щоб учні на основі нової інформації та власного досвіду вміли формувати свою думку, не сиділи пасивно на уроках, а розмірковували, робили припущення. Коли діти вірять, що їхні думки і те, що вони говорять, думають є важливим, і кожному з них дозволено сказати “Я згоден”, “Я думаю інакше”, тоді вони можуть включатись в процес критичного мислення. Від таких уроків учні отримують задоволення.

Джерело: http://litchernoz.blogspot.com
Категорія: Якимівський район | Додав: (07.04.2016) | Автор: Наталя Вікторівна Іванова E
Переглядів: 1651 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz