Знайомство учнів з іноземною мовою у першому класі накладає неабияку відповідальність на вчителя, бо саме від нього залежить подальше сприйняття школярами мови як такої, бажання її вчити. Згідно з новою Програмою учень повинен познайомитись та засвоїти літери англійського алфавіту, засвоїти основи звуко-буквеної системи англійської мови, уміти правильно писати всі літери, знати звуко-буквенні відповідності.
Враховуючи висновки психологів про розвинену чуттєво-емоційну сферу учнів молодшого шкільного віку, наочно-образне мислення, мимовільне запам’ятовування, при вивченні абетки на своїх уроках я застосовую імітаційно-ігровий метод з опорою на всі види наочності: зображувальну, вербальну, слухову, з використанням мовних ігор, музики, пантоміми, джазових ритмів, пісень, віршів, які стимулюють інтерес учнів до навчання.
Засвоєння кожної букви відбувається за таким планом:
1) Підготовка до роботи
2) Рецептивне опрацювання літери
робота з малюнком ( наприклад, вчитель показує малюнок з певним словом і акцентує увагу на першій літері слова, потім пропонує інші малюнки і дає завдання назвати інші предмети, які починаються з даного звука)
робота зі скоромовкою
прописування літери у повітрі рукою чи ручкою
прописування літери рукою чи ручкою на парті
викладання літери за допомогою нитки
завдання знайти загублену букву
з’єднай великі та маленькі літери
з’єднай звуки з буквами
3) Репродуктивне опрацювання вивченої літери
На даному етапі я використовую наочність у вигляді карток з літерами, різних малюнків та ігрових вправ, щоб створити мотивацію та зацікавленість молодших школярів у запам’ятовуванні англійської абетки
намалюй і розфарбуй
з’єднай букви з малюнками
вгадай букву
доповни віршовані рядки
Моїм учням дуже подобається вправа на доповнення віршованих рядків. Так як діти легко запам’ятовують віршовані ритми, то назви літер їм даються дуже легко, якщо малюнок з буквою супроводжувати віршем - загадкою.
Як гукаємо дітей,
То говорим букву A
Розкажу секрет тобі,
Є у ньому буква B
Абетку вивчають усі
І пам’ятають літеру C
Не треба плавати в воді
Говорить літера нам D
Ми школярики малі
І вивчаєм букву E
Є у абетці також шеф
Називаєм букву F
Їде малюк і говорить «джі-джі»
Запам’ятав і він букву G
Подружку я маю Пейч
З нею друже буква H
Якщо боляче тобі,то знай
Завжди кричиш ти букву I
Будеш ти крутий, як діджей
Якщо вивчиш букву J
Якщо справи всі OK
Пам’ятаймо букву K
Дзвоник по англійські bell
В ньому знайдем букву L
Англійську ми вивчаєм без проблем
І пам‘ятаєм букву M
Вийшли в поле курі ген
Заквохтали букву N
Закричу на все село
Вже я вивчив букву O
Кричить курчатко пі-пі-пі
Воно вже знає букву P
Розумні мають високий IQ
І пам’ятають буквочку Q
Заспівала ворона кар-кар
Навіть вона букву вивчила R
В нашій справі є прогрес
Пам’ятаймо букву S
Щоб щастило нам в житті
Треба знати букву T
Маю гарну я сім’ю
Добре знаю букву U
Ми вмикаємо TV
І вивчаєм букву V
Вивчили ми букву U
А тепер вже W
Є у мене песик Рекс
Називає букву X
Абетку ти не забувай
Що за буква? Буква Y
Цю ти букву don’t forget
Разом повторили Z
Ось такі простенькі римівки допомагають моїм маленьким учням з радістю сприймати і запам’ятовувати абетку.
Сподіваюсь, що мої рекомендації полегшать педагогам перехід до навчання іноземної мови за новою програмою.