ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 П`ятниця, 19.04.2024, 17:58
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » м.Бердянськ

Мовний табір як засіб формування крос-культурних цінностей молоді
МОВНИЙ ТАБІР ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КРОС-КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ МОЛОДІ Сьогодні ідея нової гуманістичної парадигми освіти ставить перед педагогами-словесниками нове завдання – формувати крос-культурні цінності учнів. Значне місце у цьому процесі відводиться проблемі полікультурного виховання школярів, важливість якого актуалізується в сучасних концепціях освіти і виховання в Україні. Так, у Державній національній програмі «Освіта (Україна ХХІ століття)» особливу увагу надано прищепленню дітям шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій всіх народів, що населяють Україну; у Національній доктрині розвитку освіти в Україні в ХХІ столітті зроблено акцент на формуванні особистості, яка усвідомлює свою належність до українського народу, сучасної європейської цивілізації, підготовлена до життя і праці в динамічному світі. Характерною ознакою сучасного етапу розвитку суспільства в умовах глобалізації є інтеграційні процеси, орієнтовані на створення широкого спектру міжкультурної взаємодії людини. У результаті взаємопроникнення різних культур зростає мобільність населення, розширюються сфери його життєдіяльності та зайнятості, виникає потреба в установленні особистих і ділових контактів із зарубіжними партнерами, що неодмінно призводить до виникнення єдиних економічних, релігійних, політичних, освітніх та інших комунікативних просторів. Сучасні дослідники в галузі соціології, культурології, психології, лінгвістики, філософії, економіки виявляють підвищений інтерес до крос-культурних аспектів компетентності особистості, зокрема: труднощі у спілкуванні між представниками різних культур (Дж. Беррі, Р. Бреслін, Р. Льюїс, Д. Мацумото, Г. Тріандіс, Е. Холл, Г. Хофстеде), формування соціокультурної компетентності (С. Александрова, Л. Боровиков, Д. Данилова, А. Купавська, С. Тер-Мінасова та ін.); формування окремих аспектів професійної іншомовної компетентності (О. Артемьєва, І. Бахов, О. Биконя, Р. Гришкова, С. Ніколаєва) [2; 3; 4]. Виховання крос-культурних цінностей є актуальною проблемою як для українського суспільства, зорієнтованого на національні та європейські цінності, так і для загальноосвітніх навчальних закладів, що потребує відповідних часові змісту, форм і методів виховання. Різні аспекти формування крос-культурних цінностей у молоді досліджували І. Бех, О. Гулинська, Е. Заредінова, Т. Колосовська, М. Мід, В. Рощупкіна, Е. Хол, Д. Хупс та інші [1; 3]. Їх пошуки викликані соціальною необхідністю та цілим комплексом негативних проблем, а саме: ксенофобією та расизмом, національним шовінізмом тощо. На перший план вийшла проблема соціалізації учня – безболісне його входження й уміння співіснувати в багатоетнічному середовищі. Дуже важливим сьогодні є крос-культурне навчання, тобто навчання державної мови та культури у взаємовпливі з іншими мовами та культурами. Необхідним є виховання у школярів розуміння й поваги до звичаїв, традицій, культур інших народів, адже їм жити в новому світі – світі, де «розмиваються» кордони й зливаються нації та культури. У навчальних закладах міста Бердянська створено необхідні умови для вивчення різних мов: української, російської, болгарської, англійської, німецької, французької, польської тощо. Але урок не є єдиною формою, яка сприяє формуванню в дітей мовленнєвої компетенції з тієї чи іншої мови. Варто вивести учнів за межі класу, навіть загальноосвітнього навчального закладу, розширивши коло для міжмовного спілкування. Створені цього року мовні майданчики підтверджують дієвість такої інноваційної форми роботи для формування й розвитку крос-культурної компетентності школярів у позаурочний час. Так, протягом двох тижнів червня 2015 року понад 500 учнів 3–6 класів у 15 навчальних закладах міста поєднували навчання із захопливим відпочинком у мовних таборах, які допомогли задовольнити потребу дітей і молоді у неформальному спілкуванні та, найголовніше, — отримати мотивацію для подальшого вдосконалення вмінь і навичок з іноземної мови. Головною метою проекту було навчити школярів спілкуватися іноземною так, щоб вони могли не тільки підтримати розмову з іноземцями, без проблем виконати завдання ЗНО, але в подальшому і конкурувати як багатолінгвальні фахівці. Наші мовні майданчики спонукали школярів практично використовувати знання мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти мали можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності: ігрових і концертних програмах, театральних виставах тощо. Заняття в мовних таборах були зовсім не схожі на шкільні уроки. Це були захоплюючі пошуки піратських скарбів, віртуальні подорожі країнами, мови яких вивчаються, ігрові квести, лінгвістичні ігри тощо. У багатьох навчальних закладах працювали волонтери-іноземці із США, волонтери-студенти філологічних факультетів БДПУ, а також громадські товариства, наприклад, «Емануїл». Творчою групою вчителів – Коробовою О.О. (БСШ № 16), Борисовою Н.П. (ЗОШ № 11) та Писанець О.М. (ЗОШ № 13) – було розроблено та запропоновано орієнтовний план проведення тижня мовного майданчика. На базі БСШ № 16 було створено волонтерський загін, до якого залучилися студенти 3 курсу Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету напрямку підготовки початкова освіта та іноземна мова у складі: Козінець Юлії, Чернишової Ілони, Никонець Наталі та Мельничук Наталі під керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента кафедри початкової освіти Чемоніної Л.В. Студенти разом з учителем-методистом Коробовою О.О. розробили два ігрових дня мовного майданчика: «Подорож до Великобританії» та «Пошук піратських скарбів» і провели їх в 7 навчальних закладах міста. Отже, у результаті взаємодії різних ланок (ЗНЗ, ВНЗ, органів влади, ЗМІ, волонтерів) зроблено перші кроки у плані формування багатолінгвальної особистості сучасного школяра, визначені аспекти щодо формування крос-культурних цінностей молоді, що, у свою чергу, в подальшому дозволить забезпечити належний рівень євроінтеграції нашої держави. ЛІТЕРАТУРА 1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку : навч. посіб. / І. Д. Бех. –К. : Академвидав, 2012. – 256 с. 2. Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, та ін.; за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вища шк., 1997. – 349 с. 3. Садохин А. П. Межкультурная коммуникация / А. П. Садохин. – М. : ИНФРА-М, 2004. – 286 с. 4. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация : учеб. пособ. / С. Г. Тер-Минасова. – М. : Слово/Slovo, 2000. – 624 с.

Джерело: http://mybestblogad.blogspot.com
Категорія: м.Бердянськ | Додав: (06.04.2016) | Автор: Коробова Ольга Олександрівна E
Переглядів: 1253 | Рейтинг: 3.1/9
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz