ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ В РОБОТІ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: З ДОСВІДУ РОБОТИ ЦДЮТ М. БЕРДЯНСЬКА
Актуальність методичної проблеми «Використання технології інтерактивного навчання в роботі методичної служби позашкільного закладу» зумовлена часом у якому ми живемо, бо основним напрямком реформи освіти України на сучасному етапі визнано особистісно орієнтовану спрямованість усієї її системи роботи, в тому числі роботи з підвищення педагогічної майстерності. Саме особистісно орієнтовані освітні технології здатні забезпечити розвиток, саморозвиток та самовдосконалення того, хто навчається, вільну реалізацію його природних задатків.
Сьогодні навчання впродовж життя необхідною умовою людського існування. Навчатися необхідно людині, щоб бути. Саме така ідея була сформульована ще у 1972 році членами спеціальної комісії ЮНЕСКО в фундаментальній праці «Учитися бути» («Learning to be»).
Відповідно до Положення про позашкільний навчальний заклад пріоритетом інформаційно-методичної роботи в позашкільному навчальному закладі є підвищення вмотивованості та якості педагогічної діяльності, забезпечення готовності педагогів до модернізації змісту діяльності гуртків та творчих об'єднань за всіма напрямами позашкільної освіти, реалізації цілей інноваційного розвитку позашкільного навчального закладу. Умовою якості та доступності методичних послуг педагогам позашкільного навчального закладу є формування гнучкої структури методичної роботи, яка максимально зорієнтована на потреби особистості та забезпечує можливості обирати індивідуальну траєкторію професійного зростання засобами науково-методичної роботи кожному педагогові закладу.
Методична робота – це багатогранний, творчий процес, в якому поєднується практичний досвід з науковими знаннями, компетентністю методиста з творчістю кожного педагога. Від вдалого поєднання всіх цих ланок залежить успіх роботи всього педагогічного колективу. Ніщо так не посилює відчуття успіху, як визначення високого рівня професіоналізму колегами. Езоп багато віків тому сказав: «Не соромся вчитися і в зрілому віці: ліпше навчитися пізно, ніж ніколи». Цей вислів завжди актуальний для керівників гуртків ЦДЮТ, оскільки постійно змінюються потреби суспільства, підходи до позашкільної освіти.
Ми вважаємо, що широке використання сучасних педагогічних технологій та активних методів у процесі навчання дорослих, сприяє підвищенню його ефективності, а відповідно, і рівня кваліфікації та професіоналізму керівіників гуртків позашкільного закладу. Тож створення творчого, інноваційного середовища є поштовхом, а системний підхід забезпечує прогнозоване оновлення такої діяльності.