Ігрові методики навчання дошкільнят англійської мові
Сутність позашкільної освіти та виховання як складової системи освіти України визначає специфічні умови її функціонування. Позашкільна освіта завжди сприяла самореалізації дитини, була зорієнтована на створення «ситуації успіху» та виконує основні функції: виховання, навчання, розвиток, соціалізація підростаючого покоління, а також, вибір майбутньої професії. Специфікою позашкільного педагогічного процесу є його індивідуалізація, добровільність, динамічність та емоційна привабливість. Можна стверджувати, що позашкільний педагогічний процес має випереджаючий характер. Кінцевим результатом для педагога позашкільного навчального закладу є надання додаткової, до профільної та допрофесійної освіти. Навчальний матеріал та програми повинні бути спрямованні не тільки на здобуття вихованцями навичок та вмінь у навчанні, але й носити мотиваційний компонент, тому що це рушійна сила освітнього процесу. Навчання в позашкільному закладі повинно стимулювати творчу енергію та наснагу, визивати зацікавленість до предмета.
Головною метою навчання іноземної мови в позашкільному закладі є розвиток комунікативної компетенції, розвиток особистості дитини, яка бажає і здатна до участі в міжкультурному спілкуванні англійською мовою і надалі здатної до самовдосконалення та самореалізації.
Основною метою навчального процесу в гуртку «Superkids» є досягнення вихованцями найкращих результатів в оволодінні запропонованого педагогом матеріалу. Для досягнення вершин успіху в оволодінні англійською мовою керівнику гуртка важливо створити сприятливі умови, в основі яких лежать принципи побудови та ведення заняття за нестандартними формами навчання, використовуючи інноваційні технології та інтерактивні методи навчання. Дитина може зосередитися тільки на тому, що їй подобається, тобто педагогу необхідно створити стан захоплення й одночасно розумової напруги, направити зусилля на свідоме сприйняття знань, тому специфікою викладання іноземної мови на початковому та наступному основному рівні навчання в позашкільному закладі є ігрова діяльність. У процесі гри в гуртківців виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу, у них виникають бажання фантазувати. Захопившись грою, гуртківці не помічають, що навчаються; до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші вихованці/
Під час навчання дитина повинна осмислити та запам’ятати запропонований педагогом матеріал, вона повинна зосередитися та сконцентрувати увагу, а це можливо, якщо керівник гуртка вибере вірні форми та методи навчання.
Актуальність даної проблеми викликана потребою педагогів, психологів, батьків в методах педагогічної дії на особу дитини, що формується, з метою розвитку інтелектуальних, комунікативних і творчих здібностей, тому тема роботи «Ігрові методики навчання дошкільнят англійської мові в умовах позашкільного закладу» є своєчасною.
Визначення проблеми і актуальності теми дозволяє сформулювати мету роботи: проаналізувати, які ігрові технології створюють умови для підвищення мотивації до оволодіння іноземною мовою гуртківцями.
Об'єкт: процес навчання дітей англійській мові у дошкільному віці.
Предмет: використання ігрових методів як засіб мотивації до оволодіння іноземною мовою.
Виходячи, з цього можна сформулювати наступну робочу гіпотезу: якщо ввести в навчальний процес позашкільного закладу з вивчення англійської мови дошкільнятами ігрові технології, то показники запам’ятовування іншомовних слів будуть вище в порівнянні з традиційною формою навчання іноземним мовам.
Загальновідомо, що діяльності без мотиву не буває. Тим часом при оволодінні іншомовною культурою важливо, які мотиви спонукають вихованця до здійснення діяльності.