«Використання проблемно-пошукових методів навчання для розвитку компетентності з продуктивної творчої діяльності учнів»
Науковий керівник: Дехтяренко Світлана Григорівна, старший викладач, магістр кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін ЗОАППО
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, оскільки передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток креативної та самодостатньої особистості, здатної самостійно приймати рішення, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
Важлива риса досвіду це - єдність його структурних та функціональних компонентів. Реалізувати системну роботу з проблемного навчання на уроках хімії допомагає розроблена автором модель, в якій наочно представлені мотиви та принципи, інтегровані найбільш ефективні методи та прийоми проблемного навчання, що націлені на результат - компетентність продуктивної творчої діяльності учнів.
Лазарєва Т.П. стверджує, що проблемні ситуації в навчальній діяльності мають не тільки предметно-змістовну, але й мотиваційну, особистісну сторону. Тетяні Петрівні вдалося вибрати з наявних методів такі, що не просто збагачують учнів знаннями, а й готують їх до активної та творчої праці.
Характерними показниками ефективності використання проблемно-пошукових методів на уроках хімії та в позаурочній діяльності є підвищення рівня пізнавальної активності учнів, формування творчого мислення.
Досвід учителя є актуальним, перспективним, він схвалений колегами школи, учнями та їх батьками, заслуговує на увагу, вивчення та впровадження у практику роботи як серед вчителів хімії, так і серед викладачів інших навчальних дисциплін.