ЯК ВДОСКОНАЛИТИ СУЧАСНИЙ УРОК
З САМОГО ПОЧАТКУ ІСНУВАННЯ ОСВІТИ У СУСПІЛЬСТВІ ВЕЛИСЯ, ХОЧ І НЕ АКТИВНО, ПОШУКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УРОКУ, ПОВ»ЯЗАНІ З ФОРМАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. Залежно від участі у цій діяльності самих учнів, навчання можна поділити на пасивне і активне.
1. ПАСИВНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯ
• УЧЕНЬ – ПАСИВНИЙ СЛУХАЧ, ГЛЯДАЧ, ЧИТАЧ
• ВЧИТЕЛЬ – ЛЕКТОР, ВЕДЕ МОНОЛОГ, ПОЯСНЮЄ НОВИЙ МАТЕРІАЛ
позитивне негативне
• За короткий час вчитель подає багато матеріалу
• Одночасно матеріал сприймають багато учнів
• Учні пасивні, не спілкуються між собою, з вчителем
• Вчителю важко зрозуміти ступінь засвоєння матеріалу
• Відсутній контроль за знаннями
• Невисокий рівень засвоєння знань
11. АКТИВНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯ
• ВЧИТЕЛЬ І УЧЕНЬ ПЕРЕБУВАЮТЬ У ПОСТІЙНОМУ ЗВ»ЯЗКУ
• УЧЕНЬ ВІДПОВІДАЄ НА ЗАПИТАННЯ ВЧИТЕЛЯ, РОЗПОВІДАЄ
• ВЧИТЕЛЬ МОЖЕ СПІВПРАЦЮВАТИ З КОЖНИМ УЧНЕМ
• АКТИВНИМИ МЕТОДАМИ Є: БЕСІДА, ДИСКУСІЯ, ФРОНТАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ, ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
позитивне негативне
• Високий рівень інформації
• Велика кількість учнів одночасно сприймають інформацію
• Високий рівень засвоєння
• Проявляється майстерність вчителя
• Вчитель тримає під контролем знання учнів • Учень перебуває в постійній напрузі – «спитає» - «не спитає»
• Учень може бути незадоволеним тим, що його не запитали, не вислухали його думку
111. ІНТЕРАКТИВНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯ
• НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС – ПОСТІЙНА АКТИВНА ВЗАЄМОДІЯ ВСІХ УЧНІВ
• СПІВПРАЦЯ
• ВЗАЄМОНАВЧАННЯ ВЧИТЕЛЬ-УЧЕНЬ, УЧЕНЬ-УЧЕНЬ
• ВЧИТЕЛЬ І УЧЕНЬ – РІВНОПРАВНІ СУБ»ЄКТИ НАВЧАННЯ
позитивне негативне
• Розширюються пізнавальні можливості учня ( здобування, аналіз, застосування інформації)
• Високий рівень засвоєння знань
• Учитель може проконтролювати рівень засвоєння знань
• Учитель-організатор, консультант
• Партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективі • На вивчення певної інформацї потрібен значний час
• Необхідний інший підхід в оцінюванні знань учнів
• Такий досвід ще маловідомий
• Малочисельні методичні розробки з історії та правознавства
Вчитель, яким може пишатися школа. Працює натхненно, творчо. Досвід її роботи дуже цікавий. Наталя Валентинівна щиро ділиться своїми напрацюваннями з колегами.