ГоловнаРеєстраціяВхід Освіта Запорізького краю 2016 Четвер, 25.04.2024, 22:45
  Виставкова зала Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » ВИСТАВКОВА ЗАЛА » Михайлівський район

Науково – методичний супровід програм експерименту та методичної теми "Розвиток обдарованості учнів сільскої місцевості"
Становлення системи освіти, яке триває в українській державі, супроводжується суттєвими змінами не тільки в педагогічній теорії, а й у практиці навчально – виховного процесу. Важливим аспектом навчально – виховного процесу є робота з обдарованою молоддю. Сучасний стан розробки теорії обдарованості стимулює появу нових численних досліджень у цій галузі та продукує все нові питання, що, з одного боку, проливають світло на феномен обдарованості, а з іншого – вказують на перспективу його розкриття. Більшість сучасних дослідників (Д.Б. Богоявленська, Н.С. Лейтес, К. Роджерс, А.Рое, І.С. Якиманська та ін.) розглядають обдарованість крізь призму особистісних якостей: емоційних, характерологічних, мотиваційних, індивідуальних тощо. Практика свідчить, що у становленні обдарованості неабияку роль відіграють фактично всі чинники розвитку людини – природні, соціальні, психічні. Розвиток обдарованості у сучасному суспільстві є однією з найбільш пріоритетних проблем. Її розв’язання здійснюється на державному рівні. Актуальність цієї проблеми для сільської місцевості є безперечною в тому, що саме ці діти є обмеженими в виборі типів навчальних закладів, кваліфікованої психолого – педагогічної підтримки, позашкільних та позакласних форм розвитку природних обдарувань, технічних та інформаційно – комунікативних засобів навчання та інше. Проаналізувавши результативність роботи педагогічних колективів Михайлівського району над науково-методичною темою «Компетентнісний підхід в освітньому процесі та управлінській діяльності» в районі виявлені суперечності в роботі з обдарованими учнями, які пливають на результат навчально-виховного процесу. Суперечностями розвитку обдарованості в сільській місцевості є потреба з одного боку у нарощуванні інноваційного потенціалу сільської громади, потужною складовою якої є обдаровані діти, та обмеженістю освітніх, культурних, психолого – педагогічних, матеріальних ресурсів, завдяки яким такий розвиток є можливим, а також невідповідність між змістом, формами і методами навчально – виховного процесу у традиційних умовах загальноосвітніх шкіл, що націлюють на однакову роботу з усіма дітьми, і прагнення обдарованих учнів працювати у науковій, духовній сфері, максимально використовуючи свої можливості, намагаючись вийти за її межі. Головним механізмом розв’язання цих суперечностей є методологічний принцип інтеграції та перерозподілу наявного потенціалу культурних, психолого - педагогічних, матеріальних ресурсів, задля створення умов розвитку обдарованої дитини. У 2011 році ми зробили поступовий перехід до науково-методичної теми «Розвиток обдарованості учнів у системі освіти сільської місцевості». Педагогічна підтримка обдарованих дітей сільської місцевості є одним із факторів, які впливають на результативність навчально-виховного процесу. Сучасний період розвитку системи освіти характеризується інтеграційними процесами, які дозволяють створювати нові умови для освіти дітей не тільки в окремому закладі, але й на рівні району. Таким чином в районі постало питання удосконалення системи управління процесом розвитку обдарованих дітей. Чому саме така тема? За мету ми ставили об’єднати дві програми, програму експерименту та науково-методичної теми району. Отримати результат ми могли лише за таких умов: Команди однодумців ( колектив КЗ «РМК» та колектив керівників ЗНЗ, педагогічні працівники району) Єдиної системи планування Надання своєчасної адресної методичної допомоги Обов’язкового аналізу результатів методичної роботи в районі та внесення корективів. Масштаб експерименту – КЗ «ЗОІППО» ЗОР, відділ освіти, молоді та спорту Михайлівської РДА, КЗ «Районний методичний кабінет» Михайлівської районної ради, базові заклади експерименту, загальноосвітні навчальні заклади району. Перед нами постали єдина мета та очікувані результати. Програма експериментальної роботи Термін – 2010-2015 роки Мета: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити концептуальну модель розвитку обдарованих учнів сільської місцевості. Очікуваний результат: Створення інноваційної моделі розвитку обдарованості учнів сільського району Програма роботи над єдиною темою Термін – 2011-2015роки Мета: створення системи виявлення, розвитку і підтримки дітей з ознаками обдарованості, забезпечення умов для їх особистісної самореалізації, професійного самовизначення. Очікуваний результат: 1. Засвоєння науково – методичних засад щодо розвитку обдарованості учнів у системі освіти сільської місцевості. 2. Сформованість уяви про систему роботи з розвитку обдарованості учнів Результат роботи з обдарованими дітьми в районі це результат роботи експериментального педагогічного майданчика, базових закладів району, загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідно до поставлених завдань обрано наступні форми роботи з педагогічними кадрами по роботі з обдарованими дітьми: Творчі групи: «Робота з обдарованими учнями на уроках російської мови»; «Використання інтерактивних технологій на уроках історії та правознавства»; «Особистісно-орієнтований підхід до навчання і виховання здібних та обдарованих учнів у контексті життєвої особистості» (вчителі початкових класів); «Робота з обдарованими учнями на уроках математики». Педагогічні майстерні: «Робота з філологічно обдарованими учнями» (вчителі української мови та літератури); «Робота з обдарованими учнями на уроках математики»; «Робота зі здібними та обдарованими учнями під час вивчення географії»; «Розвиток обдарованості учнів на уроках світової літератури та інтегрованого курсу літератури». Результат роботи творчих груп та педагогічних майстерень: 1. Розробка олімпіадних завдань для шкільного етапу. 2. Узагальнення рекомендацій щодо організації роботи з обдарованими дітьми. 3. Розробка конспектів уроків. 4. Узагальнення матеріалів роботи: альманах творчих робіт обдарованих учнів. Для керівників ЗНЗ проведено наступні семінари: «Система науково-методичної роботи з обдарованими дітьми»; «Олімпіада як складова роботи з обдарованою молоддю»; «Розвиток дитячої обдарованості в процесі виховної роботи»; «Розвиток педагогічної майстерності як необхідна передумова становлення дитячої обдарованості»; засідання круглого столу «Розвиток обдарованості учнів у системі освіти сільської місцевості». Проведено звіти дослідницьких лабораторій базових закладів експерименту (Михайлівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.–гімназія», Бурчацька СШ І-ІІІ ступенів екологічного профілю «Джерело»). На даному заході продемонстровано науково- дослідницьку роботу вчителів-експериментаторів. На базі Михайлівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» проведено семінар-практикум для керівників ЗНЗ з теми: «Управління дослідно-експериментальною діяльністю педагогічних працівників в навчальному закладі», а на базі Бурчацької СШ «Джерело» для заступників директорів з навчально-виховної роботи з теми «Науково-методичний супровід дослідно-експериментальної роботи вчителів». Проведено науково-теоретичні семінари: «Проблеми організації творчої навчальної діяльності учнів», «Інтелектуальна творчість у сільській школі»; Ярмарок педагогічних ідей в роботі з обдарованими учнями, на якому кожна школа району презентувала свою ідею в роботі з обдарованими учнями. В кінці навчального року, щорічно, проводилися науково-практичні конференції «Результат роботи ДЕР з теми «Розвиток обдарованості учнів у системі освіти сільської місцевості». Результативність роботи нашого району з теми «Розвиток обдарованості учнів у системі освіти сільської місцевості» представлено на обласних виставках «Освіта Запорізького краю», «Міжнародній виставці «Сучасні заклади України», на обласному семінарі, який проходив на базі району, для методистів та керівників районних методичних об’єднань вчителів української мови та літератури, на засідання науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО»ЗОР. Головне те, що команда однодумців нашого району під керівництвом наукового керівника Ястребової В.Я. та наукових консультантів Пашкова В.В. та Сироватко О.М. працювала над розробкою інноваційної моделі розвитку обдарованості учнів сільського району. І нам це вдалося. Пропонуємо модель роботи з обдарованими учнями сільської місцевості (додаток 1). Маємо на те, що при використанні даної моделі в подальшій роботі з обдарованими учнями ми отримаємо більш позитивні результати. Результати експерименту та роботи над науково-методичною темою району можуть бути використані в практичній діяльності вчителів не тільки в роботі з обдарованими учнями, а й у звичайних класах. Ми вважаємо, що не даремно брали участь в експериментальній діяльності. На наш погляд це був своєчасний крок уперед. Ми впевнилися в тому, що всі загальноосвітні навчальні заклади працюють в одному напрямі на досягнення результату, впроваджують систему виявлення, розвитку і підтримки дітей з ознаками обдарованості, забезпечують умови для їх особистісної самореалізації, професійного самовизначення. На нашу думку, робота з обдарованими учнями в сільській місцевості є однією з найбільш пріоритетних проблем, а інноваційна модель розвитку обдарованості учнів нашого району допоможе нам отримати ситуацію успіху. І тому на сьогодні у нас є можливість поділитися досвідом роботи району з теми «Розвиток обдарованості учнів у системі освіти сільської місцевості».

Джерело: http://metodkabinetmih.ucoz.ua/
Категорія: Михайлівський район | Додав: (08.04.2016) E
Переглядів: 1834 | Рейтинг: 3.9/33
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
 

Вхід на сайт

Пошук

Архів записів


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • ІнтерБрама
  • Кафедра менеджменту
  • Портал інклюзивної освіти
  • Інновації та інноватика

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz