Підсумки роботи методичного об’єднання суспільно- гуманітарного циклу над проблемною темою Голова МО -- ЛІТКОВЕЦЬ НАТАЛІЯ ІВАНІВНА
ВІЗИТКА МО Загальні відомості про членів МО:
__Літковець Н.І. – керівник ШМО, вчитель німецької та англійської мови, І категорія, стаж - 14 років (Проблемна тема: Формування комунікативної компетентності на уроках іноземної мови з метою підвищення якості знань учнів)
__Катречко Г.В. – вчитель історії та правознавства, ІІ категорія, стаж - 19 років (Проблемна тема:Метод проекту на уроках історії з елементами критичного мислення)
__Кармишова Н.М. –вчитель російської мови та світової літератури, вища категорія, старший вчитель, стаж -29 років (Проблемна тема: Асоціативне моделювання під час сприйняття художнього твору)
__Сорока Т.В. – вчитель української мови та літератури, вища категорія, стаж – 24 роки (Проблемна тема:Формування активного мислення на уроках рідної мови)
__Різдванова Я.М. – вчитель української мови та літератури, німецької мови, ІІ категорія,стаж – 9 років (Проблемна тема:Гра як засіб навчання мовленнєвої діяльності учнів на початковому етапі вивчення іноземної мови)
__Логвиненко Н.М. – вчитель української мови та літератури, І категорія, стаж - 18 років (Проблемна тема:Формування комунікативної компетентності на уроках мови та літератури шляхом розвитку мовленнєвої діяльності)
Загальна проблемна тема ШМО -- Розвиток креативної особистості на уроках мови і літератури, правозавства та історії через впровадження інтерактивних технологій навчання
Основною метою діяльності шкільного методичного об’єднання є: 0- залучення вчителів до інноваційної, пошукової діяльності;
0- розвиток творчої ініціативи педагогів- предметників;
0 -виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів їхньої роботи.
Завдання методичного об’єднання:
/ Забезпечення високого методичного рівня проведення всіх видів занять.
/ Виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів.
/ Формування в учнів високих духовно-моральних якостей на уроках гуманітарних дисциплін.
/ Удосконалення роботи вчителів гуманітарного циклу на основі особистісно-орієнтованого навчання з різними категоріями учнів.
/ Проведення шкільних олімпіад з базових дисциплін.
/ Підвищення професійної кваліфікації вчителів МО.
/ Співпраця з методичними службами району і області.
/ Участь у роботі творчих груп, робота над розробкою дидактичних матеріалів, наочності.
/ Організація взаємовідвідувань уроків членів МО.
/ Проведення предметних тижнів.
З метою вирішення і досягнення завдань та цілей членами ШМО застосовувалися елементи таких технологій
Z Технологія комунікативного навчання іноземно- мовної культури
Z Педагогічні технології на основі особистісно - зорієнтованого навчання
Z Традиційні педагогічні технології
Z Технології критичного мислення
Z Ігрові технології
Z Інтерактивні технології
Z Технологія «Створення ситуації успіху»
Визначення змісту, форм і методів роботи шкільного методичного об’єднання залежить від конкретних умов роботи навчального закладу та здійснюється з урахуванням індивідуальних можливостей вчителів. Найбільш результативними серед форм і методів виявились такі:
Метод “Диктор”
Проблемно-пошуковий
Побудова символу
Створення ілюстрацій
Компонування тексту
Складання діалогів
Проектна діяльність
Побудова гіпотез
Ессе, дискусії
“Мозковий штурм”
“Асоціативний ланцюжок”
Результативність роботи членів МО
- ІІ етап Всеукраїнських олімпіад (ІІІ місце)
- Участь у МАН (шк. та обл. етап)
- Конкурси “Лукоморье”, “ Русский медвежонок”
- Районні олімпіади ( ІІ та ІІІ місця)
- Конкурси “ Олімпус”( 2 учн. 5 місце), “Мультитест”, “Альбус”, “ Орлятко”(ІІІ місце)
- Конкурс ім. П.Яцика (ІІ м.)
- Всеукраїнська експедиція “Моя Батьківщина – Україна”(ІІІ м. в обл. етапі)
- Конкурси “Олімпус”, “Соняшник”(1переможець)
- Конкурс «Об᾽єднаймося, брати українці» (ІІ м.) (обл. та район. eтапи)
Труднощі на шляху реалізації проблемної теми
+ Відсутня мотивація до навчання в учнів;
+ Недостатній контроль по виконанню домашніх завдань з боку деяких батьків;
+ Забезпечення учнів підручниками до 30%;
+ Невідповідність програм з деякими підручниками;
+ Відсутність ТЗН та аудіо- і відеоматеріалів;
+ Недостатня кількість наочного та роздаткового матеріалу;
Рекомендації щодо підвищення якості освіти
= Удосконалювати зміст форм навчально-виховного процесу, використовуючи сучасні новітні педагогічні технології;
= Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
= Діагностика, розвиток і підтримка обдарованої молоді;
= Вивчати та застосовувати на практиці методи та прийоми відповідно до типу уроку
= Розвивати критичне сприйняття дійсності.
Школу можна вдосконалювати
тільки вдосконалюючи
кваліфікацію вчителя.Який вчитель, така школа.
Ян Амос Коменський
(Дана робота була представлена у формі презентації)