На своїх уроках намагаюся бути організатором процесу навчання. Я застосовую різноманітні форми й методи навчання, прагну, щоб кожен учень був активним його учасником.
Методи, які я використовую на своїх уроках:
«Робота в малих групах»-- дозволяє набути навичок, які необхідні людині для спілкування та співпраці.
Наприклад: на етапі вивчення блоку з теми «Додавання і віднімання звичайних дробів з різними знаменниками» (6 клас), метою якого було продовження формування обчислювальних навичок учнів, клас було поділено на три групи. Кожній групі даються аналогічні завдання різного типу складності. Група розв`язує колективно ці завдання, пояснюючи один одному. Розподіляє, хто яке завдання виконає біля дошки з поясненням. Через певний проміжок часу кожен член групи повинен відобразити одне завдання на дошці. За кожну правильну відповідь група отримує 2 бали. При цьому учні інших груп, якщо таке завдання не змогли виконати, уважно слухаючи пояснення, зможуть виправити свої помилки і виконати таке завдання .
«Ажурна пилка» дозволяє учням працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує їх допомагати один одному вчитися навчаючи.
Наприклад: на етапі вивчення нового матеріалу теми: «Прямокутник. Ромб. Властивості ромба та прямокутника» (8 клас) учні діляться на дві групи, яким дається завдання (одній групі про прямокутник, другій про ромб): використовуючи матеріал підручника, скласти опорний конспект, в якому буде інформація про дану фігуру, а саме: означення фігури, її властивості та доведення властивостей діагоналей. А також групи отримують дві – три картки задач для усного обчислення за готовим малюнком. Через 10-15 хвилин до дошки викликаються учні груп. Перший дає означення фігури та формулює її властивості, другий доводить властивості діагоналей даної фігури, а також учні, які пояснюють рішення задач за готовим малюнком. Потім учні другої групи повторюють почуте. Як закріплення матеріалу використовую змагання між групами – усне розв`язування задач за готовим малюнком. Одна група обговорює і розв`язує задачі другої групи. Якщо відповідь неправильна, слово надається учням групи, яка вивчала цю фігуру. За кожну правильну відповідь група отримує 2 бали, за доповнення ще 1 бал.