Концепція впровадження в навчально-виховний процес основних цілей та принципів Гуманної Педагогіки
Концепція впровадження та реалізації в навчально-виховний процес основних цілей та принципів Гуманної Педагогіки
СТРАТЕГІЧНІ ЗАВДАННЯ
Учень Вчитель
1. Впровадження в навчально-виховний процес основних принципів Гуманної Педагогіки через самовдосконалення.
2. Створити умови для співпраці та співробітництва вчителя і учня.
3. Створення високоморального, духовного простору навколо дитини.
УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ
• Уроки пізнавального читання;
• Уроки письмової мовленнєвої діяльності;
• Уроки математичної уяви;
• Уроки духовного життя;
• Уроки осмислення краси;
• Уроки планування діяльності;
• Уроки сміливості і витривалості;
• Уроки про природу;
• Уроки про світ наук;
• Уроки спілкування;
• Уроки гри в шахи
• Уроки комп’ютерної грамотності
• Уроки рідної мови
• Уроки іноземної мови
ДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ
Мета: дати загальну картину навчального процесу з усіма його складовими, які відображають основні принципи гуманно-особистісної педагогіки; надати вчителю та педагогічному колективу можливість творчо освоїти і реалізувати освітню систему, яка базується на гуманно-особистісній педагогіці.
Основні завдання:
- показати суб’єктивну можливість реалізації принципів гуманно-особистісного підходу до навчання дітей;
- дати опис базового змісту освіти й викласти принципи його організації в якості овітньо-пізнавальних і навчальних одиниць;
- охарактеризувати рушійну силу навчального процесу – спілкуванню між вчителем і дітьми, розкрити суть життя дітей;
- сформувати «портрет» вчителя, який будуватиме практику освітнього процесу на засадах гуманно-особистісної педагогіки.
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ
- написання авторських програм, методичних розробок уроків та виховних заходів;
- співпраця з представниками «Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки» з інших регіонів України (Дніпропетровськ, Донецьк, Київ, Херсон, Харків), а також співпраця з Міжнародним центром Гуманної Педагогіки (Росія, Грузія, Латвія, Литва, Естонія)
- обмін досвідом між педагогами інших навчальних закладів України;
- організація навчальних семінарів-практикумів на рівні району;
- активне залучення батьків до співпраці шляхом організації спільних проектів, програм;
- створення умов для безперешкодного доступу до відеоматеріалів навчально-виховного процесу он-лайн (для батьків, педагогічного колективу);
- вести просвітницьку роботу серед батьків шляхом проведення круглих столів, семінарів, лекцій та індивідуальних бесід;
- організація учнівського наукового товариства;
- розвиток творчих здібностей дитини.
ВИХОВНИЙ АСПЕКТ
Мета: створення єдиного простору духовної спільності, співробітництва, співтворчості; облагородження душі, серця і розуму дитини на засадах Любові.
Основні завдання:
- створення духовної спільності вчителя і учня, співпраці, співтворчості, безпосередності;
- турбота про красу душі, серця та розуму дитини;
- будувати стосунки з дітьми за принципом діалогу;
- виховувати дітей для життя і життям;
- надавати дитині можливість вільного вибору.
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ
- практична реалізація основних принципів гуманно-особистісного виховання;
- створення системи заходів культурно-просвітницького характеру;
- використання елементів інноваційних технологій;
- створення і використання життєвих ситуацій морально-етичного характеру з метою їх розв’язання;
- використання гуманізованих суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між усіма учасниками навчально-виховного процесу;
- створення творчих лабораторій за напрямками (класних керівників, вчителів-предметників);
- створення учнівського наукового товариства;
- створення товариства «Співчуття і допомога»
КАДРОВИЙ АСПЕКТ
Мета: сформувати «портрет» вчителя, який будуватиме практику освітнього процесу на засадах гуманно-особистісної педагогіки.
Основні завдання:
- створити атмосферу творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем;
- сформувати у педагогічних працівників НВК готовність до впровадження сучасних інноваційних технологій та до проведення експерименту;
- формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно-гуманного навчання та виховання.
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ
- розширювати свою свідомість і вчитися мислити та діяти відповідно до поняття духовності;
- вирощувати в собі любов до дітей і вчитися нести її красиво;
- приохотитися до джерел педагогічної мудрості;
- постійно вдосконалювати своє педагогічне мистецтво, наповнюючи його глибоким змістом і витонченістю виконання;
- вирощувати в собі розуміння, терпіння, благородство, великодушність, внутрішню культуру;
- і, звичайно ж, позбавлятися від поганих звичок та схильностей, якщо помічаємо в собі таке.