Конспект заняття з патріотичного виховання
з використанням ІКТ
«Моя Батьківщина найкраща. Державні символи України»
Тема. Моя Батьківщина найкраща.
Державні символи України.
Програмовий зміст: поглиблювати знання дітей про Україну, про те, що вона для кожного її мешканця – Батьківщина; дати поняття про державну символіку України - гербом, гімном, прапором, з символічним значенням кольорів прапора. Виховувати почуття гордості за свою Батьківщину, за свій народ, за свою мову. Виховувати почуття патріотизму.
Матеріал: зображення герба України – Тризуба, синьо-жовтий прапор,аудиозаписи пісень про Україну,слайди відповідно темі заняття, аудио- запис державного Гімну України , вірш про Україну, фарби, папір, серветки.
Хід заняття
Звучить пісня «Україна – це ми» у виконанні Катерини Бужинської
Вихователь зачитує вірш:
Про Україну пам’ятай
У всьому світі – кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна – єдина –
Це наша славна Україна.
Не забувай Шевченків спів
Про горду славу козаків.
Не забувай, що ти дитина
Землі, що зветься Україна.
П. Тичина
Обговорення змісту вірша:
· Чи сподобався вам цей віршик?
· Про що розповідається в ньому?
· Яка вона, наша, Україна?
· Чий спів ми не повинні забувати?
· Хто раніше прославляв нашу Україну?
· Ми, діти, якої країни?
Вихователь:
Так, діти, всі ми народилися і живемо в країні, яка називається Україна. Таку країну ми називаємо Батьківщиною. Батьківщина, діти, це той край, та країна, той куточок Землі, де дитина з’являється на світ. Яку країну людина вважає своєю Батьківщиною? (Відповіді дітей)
Кажуть, коли Бог роздавав народам землю, українці піснями і молитвами славили його. А коли прийшли до нього, то Всевишній уже роздав свої володіння. Але залишив невелику територію від Карпат і до Дону, аби оселитися на землі серед людей. Та побачивши українців, Він, забувши про все на світі, віддав їм цю благословенну землю. Ось така красива легенда існує про те, як наша чудова земля дарована нам Богом.
І в ті давні часи жила було одна жінка. І було у неї три сина. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали хлопці і вирішили піти в світ прославляти свою матір.
Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб.
Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив матір. Одержав середній син ім’я Прапор.
А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків спів. І одержав син за свій джерельний голос і великий спів ім’я Гімн.
І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор і Гімн – прославляють неньку. І там, де вони проходять – лунає урочиста пісня. Герб, Прапор, Гімн – це, діти, три основні національні символи України. Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. А чому саме тризуб вважають гербом? Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
Розповідь вихователя супроводжується показом слайдів
Кожна країна має свої державні символи – герб та прапор. Зображення герба ми можемо побачити на різних державних установах нашої країни, на її монетах. А українські національні прапори майорять там, де відбуваються різні урочистості, визначні події, свята. Подивіться, ось український герб. Його нази – вають тризубом. Прийшов він до нас із прадавніх часів, коли ще був символом влади українських славетних козаків.
А ось український прапор, який також є символом нашої держави. Погляньте, який він яскравий та барвистий. Скільки кольорів на українському прапорі? (Відповіді дітей). Назвіть їх. Правильно, молодці. Наш прапор поділений навпіл, по довжині. Бачите, у верхній частині прапора синя барва – колір українського чистого неба. А внизу – барва жовта – колір золотавої ниви, стиглого колосся, пшеничного хліба.
Звучить аудиозапис державного гімну України
Чи знайома вам, діти, ця пісня? (Це державний гімн України). Наш гімн урочистий, величний, хвилюючий. Він прославляє нашу Батьківщину і наш народ. Коли звучить гімн, його треба слухати підвівшись, а ліву руку потрібно покласти на серце, бо рідний край, про який співається в цій пісні, завжди у серці кожного з нас.
Вихователь: Як називається наша Батьківщина, наша рідна держава?
(Відповіді дітей)
Діти, кожна країна, держава має своє головне місто – столицю. Столиця нашої неньки України – древнє і прекрасне місто Київ. Погляньте, який має вигляд центральний майдан Києва. Що ви можете сказати про Київ, дивлячись на ці слайди?
(Відповіді дітей: Київ, це дуже велике, гарне, красиве місто.)
Розповідь вихователя супроводжується показом слайдів
Вихователь: дітки, щось ми засиділися, давайте трішечки розімнемось!
П. Воронько
Облітав журавель
Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
(Діти пересуваються легким бігом, змахуючи – руками – «політ журавля»
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
(Пересування чітким кроком із високим підніманням колін, шия витягнута)
Ми спитали журавля:
(Діти зупиняються, руки складають за спиною)
- Де найкращая земля?
(Руки простягнуті вперед)
Журавель відповідає:
(Махи розведеними в сторонами руками)
Краще рідної немає!
(Руки схрещені на грудях, заперечне хитання головою)
Вихователь: діти, наша країна – це дім, у якому живе наш український народ. У своєму домі кожен господар хазяйнує по - своєму, поважає звичаї своїх дідів та прадідів, працює, дружить з іншими народами, будує краще життя. Україна – велика й заможна країна. В Україні багато великих міст, селищ та сіл. Не виняток й наше село. Як воно називається? (Відповіді дітей)
Розповідь вихователя супроводжується показом слайдів
Так правильно, молодці. Наше село називається Біленьке. Погляньте на ці краєвиди, на наше мальовниче та багате село. Яка річка протікає повз нього? (Відповіді дітей). Наше село має багато родючих земель, безмежні степові простори. Наші люди користуються багатствами, котрі дарує їм природа. Наше село для нас – найрідніше, найдорожче, найпрекрасніше. Ми повинні любити рідну нашу землю змалечку, милуватися її красою та величчю. Гордитися працьовитим людьми, які тут проживають. Це наша історія. Батьківщина в нас – єдина, її ймення - … ( діти доказують - Україна)
Дидактична гра «Ми українці»
Вихователь вправляє дітей у доборі споріднених слів, спонукаючи дітей відповідати на запитання.
· Як називається наша рідна країна? (Україна)
· Який народ живе в Україні? (Українці)
· Як ми можемо сказати про кожного хлопчика, що мешкає в Україні? (Українець)
· Як назвем дівчинку? (Українка)
· А лагідно? (Україночка)
· Якою мовою ми розмовляємо? (Українською)
Вихователь: діти, в народі кажуть :
" Людина без Батьківщини, що пташка без домівки."
Рідний край – земний рай.
Кожному мила своя сторона.
Що країна, то родина.
Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
Добре тому, хто у своєму домі.
Вихователь: як ви розумієте ці прислів’я?
(Відповіді дітей)
Вихователь: діти, ви всі молодці, були дуже уважні та активні. Давайте наостанок намалюємо всі разом наш український прапор.
Колективна робота «Наш прапор»
Звучить аудиозапис пісні «Квітуча Україна» у виконанні Світлани Весни
Підсумок заняття
Що найбільше сподобалось вам?
Що нового ви запам’ятали?
Яку назву має наша Батьківщина?
Який народ проживає в нашій країні?
З якими державними символами ви познайомилися?