ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИК ТА ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ ШЛ
Тема досвіду:
ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИК ТА ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ ШЛЯХОМ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО –КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Базова модель досвіду
Актуальність і перспективність досвіду
Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в педагогічній діяльності відкриває унікальні можливості активізації процесів пізнання, індивідуальної і колективної діяльності учнів, широкі перспективи у вивченні дисциплін шкільного курсу . Комп’ютерні технології в навчанні можуть використовуватися не лише як засоби автоматизації навчання і контролю якості підготовки, але і як інструмент для реалізації нових дидактичних підходів, що актуалізують навчальну діяльність, розширюють світогляд, розвивають корисні практичні навички школяра на основі включення в навчальну діяльність засобів і методів ІКТ. «Педагогічно доцільне використання ІКТ дозволяє підсилювати інтелектуальні можливості учня, впливаючи на його пам’ять, емоції, мотиви, інтереси, створює умови для перебудови структури пізнавальної й продуктивної діяльностей» . Опрацювання великих обсягів навчальної інформації, яка стає доступнішою для сприймання.
Теоретичною базою досвіду є ознайомлення з науковими працями Брескіної Л.В., Звягіної А.С. (Дослідження проблеми впровадження ІКТ у загальноосвітні навчальні заклади ); Кєдровіч Г., Кравцова С.С. ( Застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі) . Дослідження ґрунтується на ідеях Концепції Національної Програми інформатизації, де підкреслюється, що «інформатизація освіти спрямовуватиметься на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп’ютерних методів навчання та тестування, що дасть можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог.
Досвід застосування інформаційних технологій є важливим інструментом поліпшення якості освіти, оскільки дають змогу необмежено розширити доступ до інформації, урізноманітнити технології, докорінно змінити роль і місце педагога та учня в системі «вчитель – інформаційна система – учень».
Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Оцінювання інноваційної діяльності вчителів, в тому числі ефективного використання ІКТ у навчальному процесі.
Результати запровадження досвіду: є розвиток інформаційної культури вчителів та учнів (комп’ютерної освіченості); розвиток змісту, методів і засобів навчання до рівня світових стандартів.
Для всіх учасників навчально-виховного процесу – єдине інформаційне середовище у рамках школи, має покращити взаєморозуміння і співробітництво між всіма учасниками навчального процесу.
Результати дозволять:
- надати доступ педпрацівникам та учням до світових інформаційних ресурсів та технологій;
- підняти навчально-виховний процес на новий якісний рівень;
- приймати управлінські рішення на основі оперативного отримання інформації на електронних носіях;
- створити навчально-методичні комплекси, видати методичні посібники та рекомендації щодо використання ІКТ в НВП та управління закладом;
- створити інструментарій моніторингу ефективності педагогічної праці, управління закладом;
- оснастити заклад сучасними навчальними та управлінськими комп’ютерними комплексами;
- сформувати інформаційну культуру учасників НВП.